Projecte DAM

Resum inicial

La idea inicial era fer un velocímetre per a una empresa de cotxes personalitzats que es trobava interessada en fer-ne una millora al seu quadre de comandament. Es va desenvolupar la idea fent servir dos ESP8266 amb potenciòmetres de rodeta, simulant les dades del bus CAN del cotxe. Al no tenir accés immediat al maquinari de simulació del bus CAN, vaig redirigir el meu projecte en desenvolupar una prova de concepte d’un IDE per a dissenyar ginys en QML per a poder dissenyar-ne de nous en un termini més breu.

Resumen inicial

La idea inicial era hacer un velocímetro para una empresa de coches personalizados que se encontraba interesada en hacer una mejora en su salpicadero. Se desarrolló la idea utilizando dos ESP8266 con potenciómetros de rueda, simulando los datos del bus CAN del coche. Al no tener acceso inmediato al hardware de simulación del bus CAN, redirigí mi proyecto para desarrollar una prueba de concepto de un IDE para diseñar widgets en QML y poder diseñar otros nuevos en un plazo más breve.

Abstract

The initial idea was to make a speedometer to a car company that was interested in custom make an improvement to your dashboard. I developed the idea using two potentiometers connected to two ESP8266 for simulating data from the CAN bus of the car. Not having immediate access to hardware simulation of CAN bus, I redirect my project to develop a proof of concept of an IDE for designing widgets in QML to design new ones in a brief term.

Podeu consultar tot el projecte:

Definició del sistema

Utilitzant dos ESP8266, cadascun amb un potenciòmetre a l’entrada analògica, envien trames UDP al programa en Qt (back-end), aquest ho interpretarà i es comunicarà amb el front-end (QML) per mostrar la informació amb l’agulla, com podem veure a la següent imatge:

Fent ús de la IDE podem veure com interactua el codi de Qt amb QML

 

Definició d’interfícies d’usuari

 
Desenvolupament
Primer es van definir els prototipus dels dissenys per a la part gràfica que es poden visualitzar anteriorment.
Aquesta era la idea inicial sobre el disseny, un cop estava completat, es van estudiar les possibilitats del QML per fer-ho directament amb aquest, però l’aspecte era força millorable, per tant, es va fer un disseny de les parts amb Inkscape, que podeu consultar-les en aquest enllaç.
Aquestes es van integrar en el codi de QML i les Qt, que s’encarregaven de rebre la informació de l’ESP8266, com s’explica a la definició del sistema.
 
Aquí podem veure una imatge del muntatge real:



Desprès es van desenvolupar les diferents vistes que pot tenir l’usuari, per poder consultar la informació rellevant, per la creació de figures, la creació de text… com podem veure a l'interfície d'usuari.

Manuals

Els manuals es poden descarregar als següents enllaços:


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada